Decathlon – sport pentru toți: mic ghid de orientare printre articolele montane

martie 19, 2021

Când am ajuns prima oară în departamentul Drumeție al Decathlon Băneasa am ușor descumpănit de varietatea produselor.

Ușor, ușor, consiliind numeroșii clienți începători și avansați care ne călcau pragul, am înțeles că există un produs potrivit pentru fiecare și că fiecare ar trebui să fie preocupat de bugetul investit într-o pasiune care poate nu a trecut testul timpului.

Rândurile care urmează constituie un ghid scurt și util al mărcilor Quechua, Forclaz și Simond, precum și a diferitelor tehnicități ale produselor care poartă aceaste etichete.

Numele Quechua vine de la populatia indigenă a munților Anzi. Întâlniți cel mai adesea în Peru, aceștia se află în număr mai restrâns și în Bolivia, Ecuador, Chile și Argentina.

Marca Quechua reunește activitățile de camping și hiking. Merită menționat că în Decathlon hiking este definit drept drumeție de 1 zi.

Produsele acoperite de această marcă se adresează fix acestor nevoi, respectiv corturi spațioase și ușor de montat, saci de dormit, rucsaci de drumeție de toate dimensiunile și culorile, textile și pantofi de drumeție care pot fi folosiți cu succes în toate activitatile Outdoors care nu presupun o tehnicitate foarte mare.

Forclaz este marca care deservește activitățile de trekking, respectiv drumeția de mai multe zile. Aici tehnicitatea produselor crește, aspect care se regăsește inclusiv în preț.

Corturile și sacii de dormit devin mai ușori și mai portabili, apare gama de textile de lână merino, precum și bocancii de cursă lungă. O altă noutate sunt rucsacii cu volum mai mare.

Ultima marcă, dar categoric nu cea din urmă, este Simond. Dacă ai auzit de Decathlon, dar nu ai auzit de Simond, e bine să dai niște search pe Google. Simond este un pionier în scule de alpinism, care și-a început activitatea la începutul secolului trecut, cu mult înainte ca Decathlon să se fi născut. În 2008 a fost preluat de colosul francez, mult mai bine ancorat în lumea afacerilor.

Simond face în continuare ceea ce a început cu aproape 100 de ani în urmă: echipament de alpinism și escaladă. Textilele lor se adresează atât cățărătorilor de panou, cât și celor de stâncă, atât iarna, cât și vara.

Oferta Simond cuprinde pioleți, colțari, pitoane de gheață, bucle echipate, carabiniere și dispozitivele de asigurare care răspund nevoilor tuturor începătorilor și avansaților, la preturi fără concurență.

Evident că din oferta Simond nu puteau lipsi corzile (atât single rope, cât și cele duble sau gemene), bocancii tehnici, espadrilele de cățărat și săculeții de magneziu. Atâta timp cât nu ești cățărător de competiție și nu ai planuri să urci la peste 7.000 metrii, Simond rămâne o alternativă extrem de bună pentru tine.

Nu puteam omite din acest ghid segmentarea produselor și a tehnicității produselor Quechua. Având în vedere publicul extrem de larg de utilizatori, marca este împărțită pe 3 mari familii de produse:

Și dacă această segmentare nu ar fi fost suficientă, în cadrul fiecărei familii de produse există o cifră care denotă tehnicitatea produsului respectiv în cadrul fiecărei familii.

La Decathlon există un produs pentru fiecare. Importantă este alegerea corectă, funcție de nevoile fiecăruia.

În curând voi scrie ( și) despre ultimele noutăți Quechua și Forclaz lansate pe 9 martie.

,

Proiecte non-profit de educație prin aventură

Club montan pentru copii și adolescenți NoGravity.

Proiecte Outdoors pentru adulți, copii și familie

Meniu