Lumea va dori să călătorească mai mult ca înainte. Interviu cu Grațiela Zavaschi, manager Vikingul Săltăreț

aprilie 2, 2020

Bună Grațiela. De mai mulți ani ești motorul agenției de turism Vikingul Săltăreț, un proiect în turismul ezoteric care a plecat de jos și a reușit să fidelizeze un număr tot mai mare de clienți.

Înainte de declararea stării de urgență ofereați excursii săptămânale către numeroase destinații interne și internaționale. Acum, asemenea întregii industrii de turism, aștepți zile mai bune.

Alexandru Codreanu (A.C.): Cum, când și de ce ai început Vikingul Săltăreț?

Grațiela Zavaschi (G.Z.): Vikingul Săltăreț a început dintr-o pasiune pentru călătorii, mister și legende. Pe măsură ce descopeream locuri și istorii, am simțit nevoia să împărtășesc și cu alte persoane cele descoperite de mine. Încet, încet a apărut și agenția de turism specializată pe excursii de acest tip, în locuri inedite din toata lumea. Organizez astfel de aventuri de 5 ani deja.

A.C.: Cât de ușor a fost să intri pe piață? Ce a adus nou Vikingul?

G.Z.: Intrarea unei agenții de turism pe o piață saturată nu avea cum să fie ușoară. Primul an a fost greu, dar nici o afacere nu pornește ușor decât dacă ai bani din alte surse. Eu nu am avut, așa că dă-i și luptă. Mi-am dat seama repede că singura mea șansă este să găsesc o nișă de piață care să mi se potrivească și în care marile agenții să nu poată opera din cauza lipsei de know-how. Așa a apărut ideea de ezoteric, mister, magie. Cred că această nișă reprezintă o noutate pe piață și nu a durat mult până când au apărut și turiștii interesați de așa ceva.

A.C.: Care a fost rata de creștere a destinațiilor și a portofoliului de clienți?

G.Z.: Am crescut sănătos, nu alarmant de repede. Destinații noi s-au înfiripat în mintea mea, am avut de întreprins călătorii noi și am avut de verificat personal fiabilitatea fiecărui traseu în parte. Am dezgropat multe legende și istorii din rafturi prăfuite. Am învățat mult și am împărtășit mult din ceea ce am învățat. Am crescut împreună cu agenția și cu portofoliul de excursii și de clienți. Asta e secretul, să creștem împreună!

A.C.: Cât de ușor este să pregătești un proiect / destinație nouă?

G.Z.: Sunt extrem de atentă la tot ceea ce fac, așa că nu e simplu să pregătesc un proiect nou. Verific personal, la pas cu ceasul în mână, fiecare traseu. Verific personal fiecare unitate de cazare și ceea ce are de oferit, pentru ca la final produsul rezultat să fie de calitate, iar turiștii care călătoresc alături de mine să revină cu drag pentru alte aventuri.

A.C.: Există un interes mai mare pentru destinațiile internaționale față de cele interne?

G.Z.: Exista extra interes pentru ambele variante. România are încă multe secrete de prezentat și un potențial uriaș de legende și istorie ascunsă. Descopăr cu drag tot felul de ciudățenii și le împărtășesc experiențele mele și altora. Îmi plac și destinațiile externe. Trăim pe o planetă minunată, care are multe de oferit, trebuie doar să îți dorești, iar minunile acestea ți se vor dezvălui.

A.C.: Cum te afectează criza actuală? Ce faci pentru a menține legătura cu clienții tăi?

G.Z.: Criza prin care trecem afectează economia globală și pare a fi creată artificial. Deodată cineva a pocnit din degete și a închis planeta pentru un strănut. Deodată toate bolile au fost eradicate și se moare numai de la strănutul „chinezesc”. Toate agențiile de turism trec prin momente de cumpănă și se lupta pentru supraviețuire. Din fericire, majoritatea turiștilor sunt înțelegători și doresc reprogramarea excursiilor la o dată ulterioară. Acesta este soluția salvării turismului și a milioanelor de oameni care trăiesc din cea mai mare industrie a oricărei țări.

Reprogramarea excursiilor este gura de oxigen de care avem cu toții nevoie. Le mulțumesc turiștilor mei pentru că au înțeles asta și le promit că vom trece cu bine peste toate și ne vom bucura iarăși de aventuri minunate împreună.

A.C.: Ce planuri de viitor ai? 

G.Z.: Viitorul este întotdeauna așa cum îl creezi și așa cum crezi în el. Eu cred că lumea își va da seama de nevoia acută de normalitate și că va aprecia mai mult ceea ce are. Va dori să călătorească și să experimenteze și mai mult decât înainte, pentru că abia la ceas de izolare îți dai seama ce importante sunt amintirile. Amintirile, senzațiile, trăirile, adrenalina, noul, toate formează această „bulă a amintirilor”, în care te poți refugia la ceas de restriște și îți poți regăsi echilibrul privind în ea. Am în pregătire aventuri și mai interesante și mai palpitante. Aștept însă să intrăm în normalitate pentru a le putea lansa.

Mai multe materiale video despre aventurile Vikingului Săltăreț puteți găsi aici.

, ,

Proiecte non-profit de educație prin aventură

Club montan pentru copii și adolescenți NoGravity.

Proiecte Outdoors pentru adulți, copii și familie

Meniu